March 26, 2014

Παθιασµένος µε ό,τι έχει µηχανή! Συνέντευξη του Σεµπάστιαν Φέτελ στον Callum McSorley

Ο παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1 μιλάει για τις προκλήσεις της αγωνιστικής χρονιάς που μόλις ξεκίνησε, αλλά και για τη συμμετοχή του σε έναν άλλο, κοινωνικό αγώνα που δίνει «φτερά για τη ζωή». 
 
Σ ε ηλικία μόλις 21 ετών, ο Σεμπάστιαν Φέτελ έγινε ο νεώτερος οδηγός Formula 1 που νίκησε σε αγώνα Grand Prix. Ο γερμανός οδηγός έχει κερδίσει τα τελευταία τέσσερα παγκόσμια πρωταθλήματα και, αν επαναλάβει το κατόρθωμα αυτό και το 2014, θα ισοφαρίσει το εκπληκτικό ρεκόρ που έχει πετύχει ο ήρωας και συμπατριώτης του Μίκαελ Σουμάχερ. Η σεζόν της Formula 1 του 2014 ξεκίνησε τον περασμένο μήνα, με τους οδηγούς να βρίσκονται αντιμέτωποι με τις περισσότερες αλλαγές κανονισμών στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ο Φέτελ μιλά στο Διεθνές Δίκτυο Περιοδικών Δρόμου (INSP) για τις νέες προκλήσεις που θα αντιμετωπίσει. Η αγωνιστική χρονιά ξεκίνησε μόλις τον περασμένο μήνα, με τα Γκραν Πρι της Αυστραλίας και της Μαλαισίας.
 
Με τέσσερις συνεχόμενους παγκόσμιους τίτλους, πώς νιώθεις ως ένας από τους σπουδαιότερους οδηγούς στην ιστορία της Formula 1;
 
Βεβαίως, είμαι περήφανος για αυτά που έχω καταφέρει, αλλά δεν κοιτάζω στατιστικές ούτε συγκρίνω τον εαυτό μου με άλλους οδηγούς, όπως ο Μίκαελ Σουμάχερ. Προσπαθώ να δίνω τον καλύτερό μου εαυτό σε κάθε αγώνα και κάθε φορά συγκεντρώνομαι σε καθέναν ξεχωριστά.
 
Ποιοι είναι οι ήρωές σου;
 
Από τον καιρό που ήμουν παιδί μέχρι τώρα ακόμα, ο ήρωάς μου είναι σίγουρα ο Μίκαελ. Αλλά, όταν άρχισα να ασχολούμαι όλο και περισσότερο με τη Φόρμουλα 1, άρχισα να θαυμάζω και άλλους οδηγούς, όπως ο Γιόχεν Ριντ και ο Άιρτον Σένα.
 
 
Σου αρέσουν επίσης και οι μοτοσικλέτες. Εχεις σκεφτεί ποτέ να λάβεις μέρος και σε αγώνα μ'αυτές;
 
Θα έλεγα καλύτερα πως είμαι παθιασμένος με οτιδήποτε έχει μηχανή! Προτιμώ, όμως, τους τέσσερις τροχούς. Από μοτοσικλέτες προτιμώ τις παλιές αγωνιστικές μηχανές, που έχουν τη δική τους ιστορία.
 
Ποια είναι η γνώμη σου για το νέο σου αυτοκίνητο για το 2014;
 
Τα τελευταία τέσσερα χρόνια είχαμε πολύ καλά αποτελέσματα, αλλά, πλέον, με τους νέους κανονισμούς είναι δύσκολο να θέσουμε στόχους και να έχουμε οποιεσδήποτε προσδοκίες. Εμείς είμαστε έτοιμοι για την πρόκληση. Είμαι βέβαιος ότι το ίδιο ισχύει και για τις άλλες ομάδες.
 
Στη χρονιά που μόλις ξεκίνησε, η Formula 1 εισήγαγε τον μεγαλύτερο αριθμό νέων κανονισμών στην ιστορία της (μεταξύ άλλων, τα καύσιμα έχουν περιοριστεί σε 100 λίτρα ανά κούρσα, το ύψος και το σχήμα των αυτοκινήτων έχουν υποστεί ριζικές αλλαγές για λόγους ασφαλείας, και η σεζόν θα ολοκληρωθεί με έναν αμφιλεγόμενο αγώνα, όπου θα κερδίζονται διπλοί βαθμοί). Πώς θα επηρεάσουν τον ανταγωνισμό;
 
Θα πρέπει να περιμένετε να δείτε. Μετά από τέσσερις ή πέντε αγώνες, θα ξέρουμε περισσότερα. Αλλά, όντως, οι νέοι κανονισμοί μπορούν να αλλάξουν πολλά.
 
Ποια είναι η γνώμη σου για τον τελευταίο αγώνα που δίνει διπλούς βαθμούς;
 
Φαντάσου να εφαρμοζόταν ξαφνικά αυτό το σύστημα στη Μπουντεσλίγκα. Νομίζω είναι άχρηστο και άδικο για αυτούς που δουλεύουν σκληρά και έχουν επιτυχίες κατά τη διάρκεια της σεζόν. Εκτιμώ τις παλιές παραδόσεις της F1 και δεν καταλαβαίνω αυτόν τον κανονισμό των διπλών βαθμών.
 
Πιστεύεις ότι οι νέοι κανονισμοί είναι ίσως μια αντίδραση στην ολοκληρωτική επικράτηση της Red Bull τα τελευταία τέσσερα χρόνια;
 
Όχι, δεν το πιστεύω. Οι αλλαγές θα επηρεάσουν όλες τις ομάδες. Φέτος, τα πάντα είναι καινούρια: καινούριο αυτοκίνητο, καινούρια ενεργειακή μονάδα, τα πάντα. Αυτό σημαίνει πολλή δουλειά για όλους. Όλοι πρέπει να δώσουν το 100%. Θα έχει ενδιαφέρον, ιδιαίτερα στην αρχή της σεζόν.
 
Ποια είναι η γνώμη σου για την αυξημένη σημασία που δίνει η Fédération Internationale de l'Automobile (FIA) στην ασφάλεια;
 
Συμφωνώ απολύτως. Η ασφάλεια είναι ένα από τα πιο σημαντικά ζητήματα που θα πρέπει να μας απασχολούν!
 
Ποια είναι η γνώμη σου για τις προσπάθειες να γίνει η F1 πιο φιλική προς το περιβάλλον;
 
Είναι καλό πράγμα και είναι αναγκαίο. Ο καθένας μας πρέπει να φροντίζει για την προστασία του περιβάλλοντος. Άλλωστε, η τεχνολογία που χρησιμοποιείται στην F1, συνήθως, στη συνέχεια, περνά στα συμβατικά οχήματα που χρησιμοποιούνται στην καθημερινή μας ζωή.
 
Έχεις και καινούριο συμπαίκτη αυτή τη σεζόν. Ποια είναι η σχέση μεταξύ σας; Μέχρι ποιο σημείο είναι η F1 ομαδικό αγώνισμα και ώς πού αγωνίζεσαι μόνο για την προσωπική νίκη;
 
Έχουμε δυνατή ομάδα οδηγών – ο Ντάνιελ [Ρικιάρντο] είναι νέος στην ομάδα, αλλά είμαι σίγουρος πως θα μου βάζει δύσκολα, όπως θα του κάνω και εγώ! Αφού τα πάντα θα είναι καινούρια, έχουμε μια καλή ευκαιρία να συνηθίσουμε τη συνεργασία μεταξύ μας καθώς θα μπαίνουν στο ρυθμό και οι άλλοι. Αλλά στο τέλος, δηλαδή στον αγώνα, θέλω πρώτα απ’ όλα να νικήσω το συμπαίκτη μου.
 
Έχεις κάνει πολλή δουλειά για φιλανθρωπικούς σκοπούς στο παρελθόν. Μεταξύ άλλων, συμμετείχες στην εκστρατεία «Faces for Charity» («Τα Πρόσωπα της Φιλανθρωπίας») για την οργάνωση «Wings for Life» (μια οργάνωση που προωθεί την έρευνα στον τομέα των παθήσεων του νωτιαίου μυελού), που συγκέντρωσε 1.000.000 ευρώ το 2012. Υπάρχουν σχέδια για παρόμοιες εκστρατείες φέτος;
 
Υποστηρίζω την οργάνωση «Wings for Life» με όλη μου την ψυχή. Φέτος, διοργανώνει τον σπουδαιότερο αγώνα δρόμου του κόσμου,  τον «Wings for Life World Run». Στις 4 Μαΐου, χιλιάδες δρομείς θα ξεκινήσουν έναν μοναδικό αγώνα που θα διεξάγεται ταυτοχρόνως σε 35 διαφορετικά σημεία σε 33 χώρες σε 6 ηπείρους. Σκοπός είναι να συγκεντρωθούν χρήματα για την έρευνα πάνω στον τομέα του νωτιαίου μυελού, και θα ξεκινήσει την ίδια ώρα ακριβώς σε όλα τα σημεία παγκοσμίως. Φυσικά και θα υποστηρίξω και αυτή τη φανταστική εκδήλωση.
 
Τι σου αρέσει να κάνεις εκτός αγωνιστικής περιόδου;
 
Ξέρω πως για πολλούς θα ακουστεί παράξενο, αλλά επειδή ταξιδεύουμε όλη τη χρονιά, απολαμβάνω ιδιαίτερα να περνώ χρόνο στο σπίτι, να κοιμάμαι στο κρεβάτι μου και να φτιάχνω το πρωινό μου.  Εκτός απ’ αυτό, μ' αρέσει να κάνω δουλειές στο σπίτι ή να περνώ χρόνο με φίλους.
 
Δάνεισες τη φωνή σου στη γερμανική μεταγλώττιση του έργου «Cars 2». Πώς ήταν αυτή η εμπειρία; Εκτός από αγώνες, θα σε ενδιέφερε να ασχολείσαι και με ταινίες;
 
Ήταν μια, πραγματικά, νέα εμπειρία και την απόλαυσα, ειδικά από τη στιγμή που μου αρέσει η ταινία «Cars». Προτιμώ τις πραγματικές κούρσες, αλλά ποιος ξέρει τι θα κάνω μετά την καριέρα μου στη Formula 1!
 
Το Δεκέμβρη ανακοινώθηκε πως θα γίνεις πατέρας για πρώτη φορα. Πώς ισορροπείς την οικογενειακή ζωή με τη δουλειά;
 
Όπως έκανα και στο παρελθόν, θέλω η προσωπική μου ζωή να παραμείνει προσωπική.
 
 
Φτερά για τη ζωή
 
Το «Wings for Life»  («Φτερά για τη ζωή» θα ήταν η απόδοση στην ελληνική γλώσσα) είναι μια φιλανθρωπική οργάνωση που υποστηρίζει οικονομικά την έρευνα για τη θεραπεία παθήσεων του νωτιαίου μυελού. Ιδρύθηκε το 2003 από τον ιδρυτή της Red Bull Ντίτριχ Μάτεσιτς και τον δυο φορές παγκόσμιο πρωταθλητή μοτοκρός Χάιντς Κινιγκάντνερ, μετά από ένα ατύχημα που άφησε το γιο του τελευταίου παράλυτο από το λαιμό και κάτω.
 
Ο Σεμπάστιαν Φέτελ είναι από καιρό υποστηρικτής της οργάνωσης. Στο παρελθόν, συγκέντρωσε χρήματα στο πλαίσιο μιας δημοπρασίας, όπου πουλήθηκαν τα σχεδιασμένα μόνο για αυτόν κράνη του. Πέρσι, σημειώθηκε νέο ρεκόρ πώλησης κράνους της F1. Ένα κράνος πουλήθηκε έναντι 72.100 στερλίνων (κάπου 86.150 ευρώ). 
 
Το 2012, ο Φέτελ συμμετείχε στην εκστρατεία «Faces for Charity».  Στο βρετανικό Γκραν Πρι, τόσο το δικό του όσο και το αυτοκίνητο του πρώην συμπαίκτη του Μαρκ Ουέμπερ, ήταν καλυμμένα με φωτογραφίες ανθρώπων που δώρησαν χρήματα στη  «Wings for Life». Η πρωτοβουλία απέφερε το ποσό του ενός εκατομμυρίου ευρώ.
 
Φέτος το Μάιο, η οργάνωση «Wings for Life» οργανώνει έναν παγκόσμιο αγώνα δρόμου, με χιλιάδες δρομείς που θα λάβουν μέρος σε 35 ταυτόχρονους αγώνες σε 33 χώρες σε 6 ηπείρους. Ο Φέτελ δήλωσε στο INSP πως θεωρεί την εκδήλωση ως το πιο θεαματικό αθλητικό γεγονός παγκοσμίως.
 

Issue Articles