30 Απριλίου 2014

Street News της Αναστασίας Σιµιτσιάδη

Ορθοπεταλίες στη Σ. Αραβία
 
Η Haifaa al-Mansour είναι η πρώτη γυναίκα σκηνοθέτης της Σαουδικής Αραβίας και όπως λέει η ίδια ξέρει από πρώτο χέρι τι σημαίνει να παλεύεις ως γυναίκα σε μια χώρα που δεν μπορείς ούτε να οδηγήσεις. αν δεν έχεις πάρει άδεια από τον άντρα σου. Στην τελευταία της ταινία με τον τίτλο «Wadjda», πρωταγωνιστεί η 12χρονη Γουάαντ Μοχάμεντ (Waad Mohammed) που το μόνο που ζητά είναι ένα ποδήλατο για να μπορεί να κάνει αγώνες με τον φίλο της Αμπντουλά. Ο στόχος της μικρής απλός όμως  τα εμπόδια πολλά…
 
 
Κοινωνία ίσων ευκαιριών
 
 
Για ανθρώπους με προβλήματα όρασης η εύρεση εργασίας μπορεί να εξελιχθεί σε Γολγοθά. Όμως ένα καινοτόμο πρόγραμμα στην Γλασκώβη έχει βάλει στόχο όχι μόνο να βοηθήσει αλλά να «εξοπλίσει» αυτούς τους ανθρώπους με τα εφόδια που χρειάζονται για να μπουν στην αγορά εργασίας. Το πρόγραμμα που «τρέχει» η RNIB, το εθνικό ινστιτούτο για τους ανθρώπους με προβλήματα όρασης, δίνει οδηγίες για την συμπλήρωση των βιογραφικών, για τεχνικές συνεντεύξεων ενώ εκπαιδεύει τους υποψήφιους σε εξειδικευμένα προγράμματα υπολογιστών. Παράδειγμα αποτελεί ο Τζον που με αυτό τον τρόπο βρήκε δουλειά σε μεγάλη αλυσίδα καταστημάτων ύστερα από 20 χρόνια ανεργίας.  
 
 
 
Το χρυσό αυγό
 
 
Για χρόνια πουλούσε παλιοσίδερα και σίγουρα δεν φανταζόταν ότι κάποια μέρα θα έβρισκε ένα «αυγό» αξίας 20 εκατομμυρίων δολαρίων ανάμεσα σε σκουπίδια. Ο άνδρας του οποίου το όνομα παραμένει άγνωστο εντόπισε το αυγό το οποίο αγόρασε για 14.000 δολάρια ελπίζοντας πως πουλώντας το για το χρυσό του θα έβγαζε πολύ γρήγορα μεγάλο κέρδος. Ωστόσο δεν βρήκε αγοραστές και χάνοντας κάθε ελπίδα ξεκίνησε μια έρευνα στο διαδίκτυο για να μάθει περισσότερες πληροφορίες για το απόκτημα που δεν μπορούσε να πουλήσει. Η αναζήτησή του τον οδήγησε στον ρώσο τσάρο Αλέξανδρο Γ’ και  φυσικά στον διάσημο χρυσοχόο Πέτερ Καρλ Φαμπερζέ . Ο άνδρας απευθύνθηκε σε γνωστό οίκο του Λονδίνου που ασχολείται με το εμπόριο αντικών που εκτίμησε το αυγό, το οποίο και πωλήθηκε σε συλλέκτη για άγνωστη τιμή. 
 
 
Ε.Ε.: 20.000.000 φτωχοί λιγότεροι…
 
 
«Στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το 2020 είναι να μειωθεί το ποσοστό των ανθρώπων που κινδυνεύουν να βρεθούν στο όριο της φτώχιας κατά 20 εκατομμύρια». Αυτό τουλάχιστον δήλωσε στη συνέντευξη που έδωσε στο περιοδικό δρόμου της Δανίας «Hus Forbi», o ευρωπαίος επίτροπος Λάζλο Άντορ, αρμόδιος για θέματα απασχόλησης, κοινωνικών υποθέσεων και ένταξης.  Όπως ανέφερε ο ίδιος οι νέες στρατηγικές για τα μέσα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στον τομέα της πρόληψης και τα οποία συζητιούνται σε χώρες όπως η Δανία, η Ιρλανδία και η Ισπανία είναι ενθαρρυντικά. Ωστόσο κάτι τέτοιο δεν ισχύει σε χώρες όπως η Ουγγαρία όπου ο νόμος ποινικοποιεί επί της ουσίας τους άστεγους. 
 
 
Παπαρούνα και ιός HIV
 
 
Ανησυχητικές είναι οι εκτιμήσεις των ειδικών για τα ποσοστά του HIV που αναμένεται να αυξηθούν στο Πακιστάν εξαιτίας της αύξησης των χρηστών ενδοφλέβιων ναρκωτικών. Αν και ο επιπολασμός του HIV είναι χαμηλός σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα ο αριθμός των χρηστών ενδοφλέβιων ναρκωτικών έχει φτάσει τις 500.000 όταν το 2007 ήταν 90.000. Ο κύριος λόγος που έχει παρατηρηθεί τόσο μεγάλη αύξηση είναι η διαθεσιμότητα της ηρωίνης από το γειτονικό Αφγανιστάν όπου τεράστιες εκτάσεις χρησιμοποιούνται για την καλλιέργεια παπαρούνας. Όσο για τους χρήστες που έχουν πρόσβαση σε προγράμματα απεξάρτησης ανέρχονται μόλις σε 30.000 τον τελευταίο χρόνο. Μάλιστα οι περισσότεροι απευθύνονται σε ιδιωτικά κέντρα που διευθύνονται από Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις.
 
 
 
Βετεράνος πωλητής
 
 
«Πριν από 16 χρόνια κατέληξα να ζω στους δρόμους όταν χώρισα από τη σχέση που είχα και απευθύνθηκα στο Arge, έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό που παρείχε βοήθεια στους άστεγους. Την ίδια περίοδο δημιουργήθηκε το αυστριακό περιοδικό δρόμου «Kupfermuckn», στο οποίο και έγινα πωλητής. Ήταν πολύ δύσκολα στην  αρχή και την πρώτη μέρα πούλησα μόνο ένα τεύχος», περιγράφει ο Μπερτλ Βάισενγκρούμπερ (Bertl Weißengruber) που είναι πλέον «βετεράνος» του περιοδικού. Ο Μπερτλ έχει αποκτήσει συγκεκριμένα πόστα σε υπαίθριες αγορές του Λιντς και έχει γίνει ιδιαίτερα γνωστός. Συμμετέχει σε μια ομάδα θεάτρου ενώ παίζει και μουσική στο ραδιοφωνικό σταθμό του περιοδικού. 
 
ΠΗΓΗ: Kupfermuckn - Austria
 
Σαν κι εμάς! 
 
 
Μπλούζες με τα πρόσωπα αστέγων αποφάσισε να δημιουργήσει η οργάνωση UGM με έδρα το Σιάτλ των ΗΠΑ. Στόχος της οργάνωσης είναι «να δει ο  καθένας πως οι άστεγοι είναι σαν κι εμάς» ενώ από τα 20 δολάρια που στοιχίζει η κάθε μπλούζα η UGM θα χρηματοδοτήσει τα προγράμματα στέγασης, νομικής υποστήριξης και αποκατάστασης για τα οποία είναι υπεύθυνη. «Οι άνθρωποι μπορεί να αγοράσουν τις μπλούζες, αλλά δεν ξέρω αν θα καταλάβουν το νόημα. Δεν υπάρχει γραμμένη κάποια λέξη ή κάποιο όνομα για το πρόσωπο που δείχνουν. Είναι μια πολύ καλή κίνηση, όμως, πρέπει να υπάρχει κάτι που να δείχνει τον λόγο για τον οποίο φορά κάποιος την συγκεκριμένη μπλούζα», σχολιάζει ο Μέρλιν Πάρκερ, πωλητής του περιοδικού δρόμου Real Change.  
 
ΠΗΓΗ:  Real Change – USA
 

ΑΡΘΡΑ ΤΕΥΧΟΥΣ

ΓΙΝΕ ΠΩΛΗΤΗΣ

Από τη στιγμή που θα γίνεις πωλητής, θα σου δοθούν δωρεάν δέκα (10) αντίτυπα. Είναι το αρχικό σου  κεφάλαιο. Όταν πουλήσεις αυτά τα δέκα αντίτυπα, μπορείς να χρησιμοποιήσεις το αρχικό κεφάλαιο για  την αγορά άλλων στο 50% της ονομαστικής τους αξίας. Δηλαδή, αγοράζεις το περιοδικό 1,50 ευρώ και  το πουλάς 3,00 ευρώ, κρατώντας τη διαφορά ως έσοδό σου.

ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ